nuffnang ads

Tuesday, 10 April 2012

4 Mac:Hari pertama di Valencia (jawab soalan ada hadiah ehh?)

Alhamdulillah.Hari ni dah keluar keputusan peperiksaan semester lepas.Alhamdulillah lulus semuanya walau masih tidak dapat mencapai target.Setakat itu aku berusaha,setakat itu yang Allah berikan.Alhamdulillah.

Hari ni nak sambung cerita jalan-jalan tengok orang.

Sebelum ni aku berada di Barcelona.Ke manakah arah tujuan kami seterusnya?

Ya,kami selamat sampai ke Valencia pada subuh hari 4/3.Huh punyalah lama nak tunggu cerah.Dah lah tandas tutup pagi-pagi buta.Tunggu kaunter pertanyaan buka untuk bertanya arah ke hostel.Di sini kami menginap di Hostel Alicante,Ribera.

Dari stesen bas kami naik bas ke hostel kami.Kosong jalan pagi hari.Tambang dia EUR 1.50.Lagi murah dari Barcelona (EUR2.00).


Bayaran hostel ni kami duduk 3 orang semalam  bayar EUR 17 seorang.Darab sendirilah ye.Pemilik hostel ni ISLAM ok.Jadi silalah ke sini.Kami check in pun awal je.Masa tu baru pukul 9 pagi kot.Sepatutnya kena check in pukul 1 tengah hari.

Masa tu baru satu bilik siap.Bilik kami bertiga tak siap lagi.jadi mari mendera kaki.

Mulakan pengembaraan dari kanan ye.

Bukti orang tak bangun awal-awal pagi.Tak macam kami.Islam tak akan kalah kalau bilangan solat subuh jemaah seramai bilangan solat Jummat.Kan....


Jangan terpedaya dengan buah oren yang merata-rata ni ye.Kenapa?Nantikan kebenarannya.

Inilah keadaan dalam bilik.

Pengembaraan bermula.

Dah tengah hari dah ni.

Destinasi pertama.

Kami tak masuk pun dalam ni.Macam tak menarik pun.Hanya bergambar dengan bangunan unik ni.

Sesi menggedik dengan Adib.






Destinasi seterusnya....



Yaa itu dia.Aquarium terbesar di Eropah.(Aquarium dekat Suria KLCC Aquaria pun aku belum masuk.Huhu.Kena pergi ni)

Patrick.Hehe.


Bila aku masuk dalam aquarium.Mati semua ikan.Kan....

Bayaran masuk aquarium ni EUR 21.17 dengan student card ye.


Kalau anda orang bijak bestari,apakah nama binatang di atas?

Semua orang boleh jawab dengan tinggalkan komen di sini kecuali
  1. Makcik-makcik yang p Spain sekali dengan aku
  2. Makcik-makcik dan pakcik-pakcik yang berada/belajar/tinggal/menuntut di Mesir
  3. Si buncit (a.k.a adik aku si BUNCIT)
Sebab siapa jawab betul nanti aku kasi baju I LUV EGYPT (atau apa-apa baju yang ada tulis mesir).Kalau ada yang jawablah kan.......


 bersambung.....

22 comments:

  1. Replies
    1. Best sangat di spain.Tempat dia lawa2..

      Delete
  2. Replies
    1. memang best..pertama kali boleh lepas p melancong ni...

      Delete
  3. semangat nak baju i luv egypt so nak try jugak.

    belangkas ke tu?

    ini sangat random hihi.

    ReplyDelete
    Replies
    1. Hehe...Sorylah.Silap.....cuba lagi yee....memang susah pun nama binatang ni...

      Delete
  4. Replies
    1. terima kasih.Nanti kalau saya nak p bcuti di sabah.Boleh minta diskaunlah kan...hehe

      Delete
  5. Stingray yg camouflage kn dirinya... Pndek kte itu adlh ikan!

    ReplyDelete
    Replies
    1. Betul la ikan *muke protes nk btul jgak*

      Delete
    2. Tepi ye tu ke wrna htam. Penyu? Kure2 tp kure2 xduk lm air dlm

      Delete
    3. hahaha..ye tu ikan...tapi nama dia salah..dah dekat2 dah tu r s t...huhh..google cpt....

      Delete
  6. Google dh, ak jupe ye tulih ray je.. Give up dh aku.

    ReplyDelete
    Replies
    1. betul doh tu..sket ag...haha....

      Delete
    2. sawfish ray?? sting ray?? Skate ray...

      Delete
    3. tengok laa bdn die..jns apa......

      Delete
    4. xcukup huruf tu.....Haha...

      Delete
    5. Kut nda ah. Mls dh akk... Mmg gve up..

      Delete
    6. hehe..nnti aku bagi soalan lagi yeee..mekaseh krn mcuba...

      Delete