nuffnang ads

Monday 7 November 2011

seminar ibadah pesakit kali ke 3



PCI dengan kerjasama PERUBATAN telah menganjurkan seminar ibadah pesakit untuk kali ketiga bertemakan pembedahan.Seminar ni berlangsung dua hari pada 5 & 6 November (6 hb tu hari raya ok).Antara kertas kerja yang dibentangkan ialah:

  1. PEMBEDAHAN MENURUT PERSPEKTIF ISLAM oleh USTAZ AKLI
  2. PEMINDAHAN DAN PENDERMAAN ORGAN oleh USTAZ MUHAMMAD NOORAZUM
  3. PEMBEDAHAN PLASTIK oleh USTAZ WAN MOHD ARIFFUDDIN
  4. PEMBEDAHAN FORENSIK oleh PROF DR ABDUL KARIM





Aku rasa seminar ni best sangat-sangat ok.Lagi best kalau penceramah tu tak guna slang dan dialek negeri masing-masing.Aku tak faham ok.Sudahnya aku ternganga dengar.Orang gelak aku gelak sekali.Senior sebelah aku lagi laa langsung tak faham.Dia plak terpinga-pinga orang gelak.Aku rasa memang patut guna bahasa standard kot.

Bab makan.Sangatlah ok makanan dia.Antara makanan yang dapat adalah seperti gambar di bawah.Dan aku rasa macam membazir plak.Setiap dua jam ada makan.Sudahnya aku tidur kekenyangan juga nanti lam dewan TAPI aku tak tidur ok.Kecuali bab-bab dia ajar sejarah tu jew aku memejamkan mata.Huhuhu..


Orang tak kasi makan kat dalam dewan ko nak makan juga kan dah merempat kat tangga.Padahal lepas tu slumber lak makan dalam tu.Siap dapat anugerah floor paling kotor gitu.Haha.Siapa ahli-ahli floor ni?Tentulah senior-senior iaitu batch aku.Haha..

Tempat plak sangat mewah.Dan amat mewah.Padanlah sewa 20 000 genih sehari.Tandas tiptop bersihnya.Floor aku lah.Floor lain aku tak masuk plak.Pantang betul aku tandas geli-geli ni.


Perasan tak tadi tak ada kerongsangkan?Pastu sekarang ada.Tulah namanya perempuan.Pantang nampak barang terus nak beli.Masalah betullah.Huhuhu..


Second day mula pun dah tengah hari bagi memberi laluan kepada Hari Raya Aidil Adha.Aku buat rumah terbuka untuk orang yang dijemput je untuk hari raya ni.Penat takyah cakap ok.Ni nak cerita pasal seminar je.Banyak juga lah ilmu-ilmu baru yang diperolehi.Terus je ada membe aku nak p rebond rambut sebab dia baru tau boleh buat.Walawei korang ingat tak boleh ke?Patutlah ramai je duk sound-sound aku.Huhuhu.....Aku ni buat derrrrkkkkk jelah sebab tak tau hujung pangkalnya.Mungkin berlaku khilaf dan bergantunglah kepada pegangan masing-masing.

TAPI

Kalau nak dibandingkan seminar kali ini dengan seminar tahun lepas,seminar tahun ni agak membosankanlah.Sebab pengolahannya disampaikan dengan cara membelek helaian-helaian pada buku yang diberikan.Cepat mengantuk kot macam tu.Tapi ok juga buat macam tu untuk kes penceramah yang menggunakan longhat yang aku tak faham.Tak adalah terpinga-pinga sangat.Sebab tu kot second day je terus nampak kerusi-kerusi kosong.Mungkin mereka p sambut raya kot.

Baju yang tak berapa nak raya.Sedih-sedih tak ada baju raya.Huhu.Bersyukurlah kamu dengan apa yang ada.



No comments:

Post a Comment