nuffnang ads

Monday 28 November 2011

hari ini election kat egypt tapi tak cuti pun.....

Hari ni 28 November 2011 ada election dekat Egypt.Semangat ingatkan cuti.Apahal kau nak cuti bukan kau kena p mengundi pun??Huhuhu...Tapi logiknya kenalah cutikan.Sebab kami je yang tak cuti.Budak-budak arab lain semua cuti nak kena p mengundi kot.Kau bukan warganegara mesir ok.

Suasana aman je sepanjang hari ni dekat kawasan rumah aku dan sepanjang pergi dan balik ke Hospital Nariman.Seawal jam 8 pagi dah ramai warga iskandariah ni beratur dekat tempat mengundi.Awal?Awal lah kot sejuk lagi time tu.




Ni antara kertas-kertas yang aku dapat semasa dalam perjalanan balik dari Hospital Nariman.Diaorang main campak je dalam teksi kami.Ada yang kena campak balik dengan pakcik teksi.Mungkin sebab pakcik tu anti parti-parti berikut.Huhuhu..Ada je pakcik-pakcik yang tanya aku pilih parti mana.Macamlah aku boleh p mengundi pakcik oiii.Demi menjaga keselamatan diri sendiri aku menjawab 'mishfahma'.Maka perbualan itu mati di situ sahaja.

Antara simbol-simbol yang digunakan oleh parti yang bertanding sebagai pengenalan ialah berus gigi,pembaris,lender dan lain-lain.Sekali rasa macam nak gelak.Tak boleh ke kreatif sikit?TAPI UNIK kan???klik sini untuk lihat simbol...

Semangat mereka keluar mengundi walaupun hari hujan..Semangat untuk kembalikan hak mereka.Semangat mereka yang menggentarkan jiwa-jiwa musuh yang mahu melihat Islam jatuh.


Tiada keuzuran yang mampu menghalang mereka menunaikan tanggungjawab.

Aku tertarik dengan gambar ni.Adakah di Malaysia menggunakan dakwat hitam macam ni untuk pilihan raya akan datang?Semua hanya mampu dijawab SPR.


Gambar diambil dari klik sini untuk lebih gambar.

Proses mengundi ini dijalankan secara berperingkat-peringkat bermula hari ini sehingga bulan Mac nanti.Mari bersama-sama mendoakan yang terbaik untuk warga Mesir dan umat Islam di Mesir khususnya.Semoga kemenangan berpihak kepada yang berhak.klik sini untuk mengetahui proses pemilihan kerajaan di mesir.Susah nak faham?Aku pun tak faham.Aku pun tak mengikuti sangat perkembangan politik mesir ni.Semoga keamanan tidak tergugat selepas pilihan raya ni.


No comments:

Post a Comment