nuffnang ads

Friday 25 May 2012

Maksud nama saya

Tetiba je kan nak tulis pasal maksud nama sendiri.Hehe.Ni semua gara-gara ada orang tolong terjemahkan nama NURAINI..Hehe..

AISYAH= Hidup bahagia

NURAINI=Cahaya mataku

Patut laa hidup aku aku rasa bahagia je.Sebab dah hari-hari orang doakan macam tu.

Dulu masa kecil-kecil orang selalu cakap nama aku tak ada maksud.Aisyah tu isteri nabi.Sampai sudah aku ingat betul-betul tak ada maksud.Tahun ke berapa aku berada di mesir baru aku tahu maksud nama aku.Tu pun bila kawan aku tanyakan maksud nama anak dia yang bakal lahir masa tu.

Nuraini 1 dan Nuraini 3.

Hehe.Jangan gatal-gatal panggil aku nuraini ehh..Tak suka.Aku bukan anak korang.Haha..

Betapa CANGGIH nya nama adik beradik perempuan aku sampaikan cikgu boleh tahu kami adik beradik.Walaupun adik aku tu sekolah tak sama dengan aku.Tapi cikgu tu pernah mengajar aku laa.

AISYAH NURAINI

AFIQAH NURAINI

ASMIAH NURAINI

Tengok tukar TIGA HURUF saja kot.

Nuraini 2 dan Nuraini 4.Haha.

Ni nak cerita NURAINI ke empat dalam adik beradik aku.Hehe..

Adik laki aku nama dia AHMAD.Masa sekolah tadika dulu cikgu tanya dia nama dia apa.Dia pun bantai cakap nama dia AHMAD NURAINI.Haha.Cikgu tanya kenapa pula nama awak ada nuraini??Dia jawab 'Sebab adik dengan kakak saya ada nuraini.Saya nak juga Nuraini'..Huhu.Itulah cerita adik aku.Hehehe..

Ahmad 2 dan Ahmad 3.

Bila dah besar sikit adik aku yang ini dia punya loyar buruk makin menjadi-jadi.

Cikgu tanya "Nama awak Ahmad saja ke?"

Adik aku jawab "Tak..Nama saya Ahmad bukan Ahmad SAJA"

Haha..Amacam???Pandaikan adik aku.Huhuhu.....

No comments:

Post a Comment