nuffnang ads

Tuesday 29 May 2012

International Day

Hari tu kan..Hari apa aku lupa....Ada sambutan Internatonal Day.Ni acara tahunan U aku.Mula-mula dengar ura-ura semua department lain cuti kecuali department aku je sempena international.Tapiii....Rupanya semua tak cuti.Hehe...
CopyofDSCN2634
Kenapa dinamakan international day?Sebab disertai oleh pelajar Nigeria,Malaysia,Saudi Arabia dan Mesir.Dulu masa aku tahun pertama.Program ni namanya Malaysian Day.Kot..Kot laa....

CopyofDSCN2611
Ini kali aku p sebab katanya ada makan percuma.Hehe.Sedang elok habis kelas p program ni cari makanan.Tunggu punya tunggu.....Tak nampak bayang pun.Tanya ajk,ajk pun tak tahu.Perut dah bising ni...

CopyofDSCN2644
Pusing laa kami beberapa kali tawaf.Semua tayang muka kelaparan.Acara dari pagi sampai pukul 12 tengah hari hanyalah pameran.Yelah sebab tak cutikan.Nantikan kalau buat persembahan pentas,sapa nak datang tengok awal-awal tu.

CopyofDSCN2618
Kalau tanya akulah.Tahun ni punya sambutan macam hambar sikit.Mungkin sebab tak cuti atau mungkin sebab macam benda sama je yang dipamerkan.Huhu.Tahun lepas lagi syok kot.Umm..Ke aku yang dah tua?Orang-orang tua memang tak minat sangat benda-benda macam ni.

CopyofDSCN2611
Apa-apa pun tahniah kepada adik-adik yang menjayakan program ni.Hidup Malaysia.Hehe..

CopyofDSCN2610
Ni kalau rasa-rasa nak cari awek arab boleh laa mencuba yee...Hehehe....

CopyofDSCN2630
Ni orang yang asal-asal jual mahal.Lepas tu sibuk nak suruh ambil gambar diaorang.Haha...Ni meja Nigeria.Antara pakaian suku-suku kaum mereka.Aku tak hafal laa pula.

CopyofDSCN2649
Objek yang difokuskan adalah nasi tu.Nasi Yahalla tu.Dengan bau yang sedap dan perut yang memang minta diisi,aku pandang je nasi tu dari jauh.Huhu..Nak beratur ambil malas.

CopyofDSCN2662
Akhirnya Nani berjaya mengambil setelah penat berebut-rebut.Dan aku macam biasalah tumpang 1 tangan 1 mulut.Huhu..Kambing kot.Tak gemar sangat.
IMG03116-20120526-1630
Persembahan tarian dari Nigeria dan pakaian suku kaum mereka.

Lepas tu budak-budak ni cakap makan percuma tu pukul tiga.Aku dengan bersemangat balik rumah.baik aku makan dekat rumah.Dan sebenarnya aku nak telefon orang.Tanya periksa macam mana.Orang lain periksa.Aku pula yang terlebih gelisah.Huhu.

IMG03129-20120526-1651
Dari Mesir persembahan pentas.

Kira aku datang makan jelah pukul 3 tu.Haha.Ada pula orang suruh aku ambil nasi bahagian dia.Memang tak perlu masak laa...
IMG03137-20120526-1727
Nasi lemak,telur rebus,ayam goreng dan sambal kupik.Kupik tahu kupik??Kedekut.Sikit ok.

Waktu tengah hari tu ada ucapan perasmian dan penghargaan buat pelajar cmerlang.Aku??Tak mampu lagi nak naik pentas tu.Huhu....Sangat-sangat jika mengambil kira keputusan tahun lepas....

CopyofDSCN2655-1
Dan ada nyanyian lagu kebangsaan negara masing-masing.Huhu.Bila dah duduk jauh.Semua terlebih patriotik laa pula.Dengar je ada nak nyanyi lagu NEGARAKU.Yang nak terKencing pun masuk balik.Hahaha.Semangat punya pasal.

IMG03096-20120526-1553

Kalau ada benda alah ni.Mestilah ada......

IMG03098-20120526-1553

Gambar yang akhir-akhir tu tak lawa sangat.Al kisah aku ambil gambar yang tengah hari tu,lupa nak off kan kamera.Sampai dewan pukul 4 petang nak ambil gambar.Apa hal panas semacam kamera aku ni.Sekali tengok tak tutup.4 jam ok!!!!Nasib tak rosak.Huhu..Sedih sangat.Ni semua guna hp Mar.

Acara habis pukul 5 petang dan balik kekenyangan.Alhamdulillah...

p/s:pencuri di asrama Mara dah kena tangkap.Baca di SINI.Pencuri ditangkap

No comments:

Post a Comment