nuffnang ads

Monday 17 October 2011

kek coklat

Sebab ada plan besar punya aku sanggup mereka resepi setelah segala usaha untuk mencari resepi gagal kerana membe-membe semua tak ingat resepi.Semua cakap esok-esok aku kasi.Tapi...Aku nak buat hari ini.Kalau hilang karang rasa rajin aku bila la akan datang lagi rasa rajin ini.

Kalau tak jadi aku tak tau.Aku jampi-jampi sket buat ni.Hahahaha...Campur lewat p kelas arabic.Huhuhu...


Bahan-bahannya:

3 biji telur
2 cawan gandum
3/4 cawan serbuk coklat
3 sudu baking powder
secubit garam
1 1/2 cawan gula halus
1/2 cawan minyak masak
1/2 cawan susu segar
1 cawan air panas
Esen vanilla

Cara-cara:
1)Ayak tepung gandum,serbuk penaik,dan garam
2)Pukul telursehingga kembang.
3)Masukkan gula halus,minyak dan susu segar
4)Masukkan tepung,coklat,esen vanilla dan air panas
5)Gaul sebati dan masukkan ke dalam loyang

Bakar pada suhu sederhana selama aku pun tak ingat lama mane sebab dah terkocoh-kocoh nak p kelas plak.

Cara bancuh bahan untuk topping seperti pada kotak.Huhuhu...

Berdebar-debar nak start buat ni.Huhuhu

Hancur.Comot gila kot sebab tu aku ambik medic bukan kursus chef.Kan kan kan

Hahaha....Aku memang bukan pakar buat kerje-kerje seni ni.Ni kali kedua aku buat kek yang cerewet ni.Membe punya pasal aku sanggup redah.Dulu aku buat untuk besday membe kuliah aku sorang.Duk bising claim kek besday dia.

Nilah rupa kek masa 1st tyme aku buat.Siap kotak g2.Ada macam p beli kedai tak?Hahaha..
Bahan-bahan untuk hiasan macam korang tengok aku guna ceri merah dan choc rice.

Kreativiti itu penting.Hahaha.Semua kerje-kerje ini dilakukan dalam bilik aku sebab takut besday gurl tahu.




No comments:

Post a Comment