nuffnang ads

Friday 14 October 2011

seminggu di O&G

Dah seminggu aku masuk department O&G ni.Apa yang boleh dicakapkan dan dirumuskan bahawa dengan ini saya mengakui bahawa O&G sangat best.Titik.Huhu..Memang syok duk sini doktor-doktor best.Penyampaian kuliah pun menarik.Huhu...Ruginya tahun lepas tak bersama mereka.Takpe tahun ni akan ku manfaatkan sepenuhnya masa dan ruang di sini.HAHAHA


Ha engkau mana nak cari lecturer smoking dalam kelas sambil mengajar.Dah lah kelas tu pasang aircond kot.HUHU...Aku dah lah anti dengan bau rokok (sambil doa janganlah dapat hubby smoker) huh serius pening kepala den.Tapi kat sini memang fenomena biasa merokok di bilik beraircond termasuklah di restoran makanan segera macam di KFC,Mc D dan sewaktu dengannya.Dalam hospital pun boleh smoking ok.Termasuklah dalam flight.HAHAHA.Amacam ada percaya?


Bila dah petang mulalah mata pun layu.Nak dengar doc ngajar pun malas.Tapi alhamdulillah la setakat ni baru ponteng lecture hari khamis tu pun aku g hospital untuk follow up.Hari khamis pagi tu labor ward.Kira kali pertamalah aku masuk sini.Aku sorang jelah yang excited kot orang lain dah biasa.Nak cakap macam in human je labor wad dia.Huhu..Terbuka gila kot.Tapi tak adalah terbuka sangat sebab bukan semua orang boleh masuk kami jelah yang senang-senang keluar masuk.Tapi bagi aku tetap terbuka ok.Yang terbuka tu katil first depan pintu wad tu je.Kalau aku laa......Malu siot kot..Huhuhu...Saya nak kawin dengan doktor lah.Nak suami saya yang sambut baby.Huhuhu..Malu-malu...............Arab ni memang dasyat-dasyat dan kuat-kuat tak ada meleleh macam aku.Sakit sikit pun dah berusung.Huhu..Makcik tu siap berlari sambil pegang bawah perut dia masuk bilik bersalin sebab dah nak terberanak.So orang dekat Malaysia yang banyak komplen tu bersyukurlah anda dengan kemudahan di negara sendiri.

Gambar ehsan google

Terima kasih mama kerana mengandungkan along dan melahirkan along dan membesarkan along sampai sebesar ini dengan segala susah payah.Besarnya pengorbanan seorang IBU EMAK MAMA.Kepada kawan-kawan hargailah ibu anda.Kepada suami-suami hargailah isteri anda.Hargailah orang tersayang sementara mereka masih ada.

Masa clinical round hari tu boleh plak doc panggil nama kawan aku 1229+i.Hahaha...Memang kreatif la doc tu.Serius memang lawak dia menjadi.Nama kawan aku tu Izzati.Samakan dengan 1229+i?Jangan marah-marah ye Izul.Semoga segala urusan anda dipermudahkan dan semoga mendapat haji yang mabrur.

Gambar ehsan google

Gambar diatas ialah partograph.Partogram ialah graph of labor parameters of time & dilatation with alert & action lines to prompt intervention if the curve deviates from expected.Huhuhu..Habis campur english malay.Dalam partograph ni ada maklumat tentang head descend & cervical dilatation.Kalau patient complain dia ni dibiar je time nak bersalin atau ada apa-apa komplikasi partograph nilah digunakan sebagai bukti.Sebab......WOMAN always complaining & a liar.Hahaha..Nilah kata-kata prof aku.Dan partogram adalah excuse untuk HUSBAND kawin lagi.Huh..Tak boleh harap betul.

Kepada kaum adam iaitu lelaki silalah mendalami agama dulu seselum kawin ok. Janganlah kamu menjadi seperti lelaki zaman sekarang.Kesian dekat budak tu baru 23 hari kot.Bapak apalah engkau ni.MasyaAllah apa nak jadi dengan dunia sekarang.

Gambar ehsan google



No comments:

Post a Comment