nuffnang ads

Wednesday 11 July 2012

makan dengan pengantin baru dan lama

Hari Ahad bersamaan 8 / 7..Wow dah bulan TUJUH...Kejap je masa berlalu.Abang Nik & Kak Aida ajak aku makan-makan sempena meraikan pengantin baru kot.Kot laa..

Tapi kan hari sebelum tu,aku p borong tudung lagi.LAGI.Tiap-tiap minggu kot.Haha.Asal-asal nak beli 2 je.Konon warna tudung yang beli sebelum ni tak sama dengan baju.Bawa balik 4.Tapi masih tak cukup semua warna.Hehe.Tak apa.Ada pakcik tu cakap "Tak apa.Tak membazir pun kan.." Bukan salah aku ok.Salah pakcik tu.Hahaha..

CopyofDSCN4361
Nasi minyak,acar timun,kari daging (ke gulai??)ayam masak merah, dan timun cina atau nama skemanya tembikai.

Aku pula hari tu ada kelas tutor.Aku pun lupa aku ada tutor.Aku pun lupa orang ajak makan.Nasib baik Abang Nik telefon malam tu.Sebagai tutor aku memberi harapan kepada diri sendiri untuk habis awal.Haha.Konon-konon nak habiskan pukul 4 sekali pukul 6 lebih baru habis.HAMBEKK kau..

CopyofDSCN4365
Budak tembam..

Jadi niatnya nak buat kek bawak malam nanti.Apa lagi,sampai rumah pukul 6.30.Letak beg,godak-godak.Siap masuk oven pukul 7.Tunggu kek masa.Pukul 8 malam tak masak-masak lagi.Amboi lama bebenor.Aku pun besarkan api.Haha.Lantak laa apa nak jadi.Pukul 8.40 malam baru sampai sana.Semua orang dah sampai sebelum maghrib kot.Semua duk tunggu aku sampai.

CopyofDSCN4363
Dah pandai buat mimik muka.

Maaflah korang.Aku tak berniat nak lambat pun.Dah kek tak masak-masak kan.Dah laa niat asal nak buat kek lain.Nasib laa dapat kek carrot jew.Janji lepas maghrib datang.Sampai lepas Isyak.Huhu.Tu pun tak topping lagi.Masuk je kotak kek tu,lepas tu p topping rumah mereka.Huhu..

CopyofDSCN4383
Bajet-bajet pandai pegang budak laa tu.

Widad yang telah membesar.Hehe.Comel.Kejap je dah besar.Dah pandai posing juga.Hehe.Dah lima bulan kot.Sat lagi dah pandai merangkak siap laa pusing rumah nanti.Hehe.

CopyofDSCN4367
Tu dia pengantin kita duk belah kek.Tak puas lagi belah kek ke?Haha..

Makan nasi minyak tu..Sedap tu.Sebiji macam makan gulai dekat malaysia.Dapat pengantin baru kita makan nasi minyak.Hehe.Kak Aida kata Abang Nik chef.Betul ke??Hahaha..Udang galah ooo udang galah...Yang paling sedap...Tentulah ikan kering.Cuma kurang satu.Sambal belacan.Kalau tak..Umpphh mantap...

CopyofDSCN4384
Lepas makan semua tersadai.

Sebagai orang yang tidak mempunyai musyrif private,haruslah kita pulang ke rumah awal.Kan....

p/s: Ada orang nak beli kek?Haha.Akak tak pandai buat kek pun laa dik oii...Main reka-reka jew.

No comments:

Post a Comment