nuffnang ads

Monday 19 March 2012

1 Mac:Hari pertama di Barcelona (sambungan)

Ok nak sambung cerita.

Lepas letak beg,membetulkan saraf-saraf dan sembahyang.Kami bertiga pun keluar.Sebenarnya kami bertujuh.Tapi kami bertiga beli tiket lambat.Huhu.Mahal dekat LE 500 dari tiket diaorang kot.Mereka berempat dapat hostal dekat tempat lain.Jadi kami berjanji berjumpa di Plaza Espana.



Janjinya pukul 3 petang,pukul 5 petang baru keluar.Haha.

Tunggu mereka sambil bergambar,akhirnya tak ku temui..Ada jumpa pelajar malaysia juga kat sana.3 orang budak lelaki.Tanya kami nak ke mana.Tanya mereka mana Plaza Espananya?Dia orang baru keluar Hard Rock Cafe.


Jual-jual bunga kobis.Haha.Elok bawak balik hostel masak sup.

Dan dengan peta di tangan kami ambil keputusan,pusing sajalah mana-mana pun.Kalau sesat kembali ke pangkal jalan.Haha.

Kawasan kami pusing sekitar Gaudi.Antoni Gaudi sebenarnya adalah arkitek (yeke arkitek?) yang merancang bandar Barcelona.

Jalan pun dah malam,gambar pun tak lawa sangat.Nak masuk mana-mana pun semua dah tutup.

Lepas aku tolak bas tu,dua-dua bikik terus bergerak laju meluncur ke depan.Haha.

Jalan punya jalan,jumpa tempat shoping.Zara,Mango,Clark dan sewaktu dengannya semua tengah sale.Cuma Ryan Air tak ada sale jadi tak dapat shoping ye.Apa kaitan dengan Ryan Air?Nantikan ceritanya.Jalan lagi jumpa kedai buku.Ni tempat kegemaran Adib.Adib beli buku,aku beli poskad je.Jalan lagi dan jalan,tetiba jumpa bangunan bawah ni.

Ni kalau tak silap Muzium of Art.Ke silap??Kami sampai sini elok-elok je dia tutup.Cett....

N untuk Nuraini.Kan Nuraini,Nuraini dan Nuraini.


Nak berjalan ni kena ada kasut yang best.Yelah keluar pagi malam baru balik.Jalan pula naik kaki.Huhu.Kena ada membe yang best.Berjalan ni seronok dan penat.Bila dah penat benda yang seronok pun jadi tak seronok.Campur lapar lagi.Mental kena mantap.Survival skill kena ada.Haha.Allah jangan lupa.

Sesat dan tidak kembali ke pangkal jalan tu perkara biasa.Haha.Kenalah bertimbang rasa.Kalau nak main sentap-sentap duk rumah je bungkus dalam selimut.Alhamdulillah,dapat membe travel yang best.Walaupun aku bukan kamceng dengan budak-budak yang p sekali dengan aku ni.Huhu.Terima kasih korang.


Baju kena sesuai dengan cuaca.Ni baju aku pakai disewa dari makcik Ogy.Bising dia baju aku yang coklat tu besar,nanti masuk angin ikut kolar yang besar.Aku ni tak boleh sejuk lah.Tanya inhaler bawa ke tak.Sarung tangan ada tak.Apa entah lagi macik tu membebel.Haha.

Makcik Mar pula membebel aku tak nak bawa periuk nasi.Dia cakap nanti boleh masak macam-macam dalam tu.Boleh masak air juga.Akhirnya aku pun bawa.Lepas tu sambung membebel tanya tak nak bawa serunding ke?Dia buatkan.Tak nak bawa ikan bilis ke?Apa entah lagi.Aku pun jawab,aku bawa kawah laa Mar.Haha.Tapi,nasib baik bawa periuk nasi.Haha.

Hajatnya nak datang siang hari keesokannya.Tapi.........

Dekat belakang-belakang bangunan dan celah-celah laluan ni,ada kedai cenderamata.Aku beli baju je sehelai dekat sini untuk diri sendiri EUR 5 sehelai.Dekat tempat lain agak mahallah.Dalam EUR 7.Tapi dengar kata dekat Park Guell boleh dapat EUR 3 sehelai baju tapi tak jumpalah pula tempatnya.Fridge magnet boleh dapat dengan harga 3 biji EUR 5.Tapi ada lagi tempat boleh dapat lagi murah.

bersambung......

Model apartment.Jom naik tidur.

No comments:

Post a Comment