nuffnang ads

Sunday 24 February 2013

D O N E ---L A S I K


 photo c_zps7778e568.jpg  photo d_zpsa349a939.jpg

Mula-mula kita cuci mata dengan makanan.Itu cream puff housemate aku yang buat dan aku tolong putar-putar je.Hasil orang tak seni macam tu lah.

Tu pula kali pertama jumpa telur puyuh dekat mesir ni.Huhu.Terus kecohkan dekat sanak saudara rakan taulan.Hehe.Harga dia LE 3.75 je untuk 12 biji.Bila dah nak balik Malaysia dah ni,macam-macam dah mula ada dekat sini.Lada kering,halia,serai,rempah bagai,bihun, dan segala bagai mak nenek.Dulu semua kena bawa kot.

Untunglah adik-adik...
 photo c1_zps60d49d11.jpg

Ni gambar yang minggu lepas.Gambar bajet je..Huhuhu.Ni masa dekat surgical emergency department.Malam tu aku p ER untuk kali pertama sepanjang sem terakhir ni.

Puji diri sendiri sebab dah berjaya kurangkan berat 10 kilo dalam masa 23 hari.Hehe.Berjaya gila diet aku.Haha riak riak..Tapi sekarang dah kurang dalam 11 kilo dah.Hehe.

Dan muka pun nampak panjang.Nampak jelah.Acu cuba try test ambil gambar dari bawah..Haa gedabak double chin.Huhu.Usaha perlu diteruskan.

DAN

DAN

DAN

 photo a1_zps2a8dff84.jpg

DONE !!!

Si penakut ini telah berjaya membuat lasik dengan jayanya pada 14/2 hari tu.Harga aku dapat lagi murah kot.sebab biasalah harga student LE 2200 bersamaan RM 1100..Amacam jeles tak dengan harga aku dapat?Hehe..

Alhamdulillah prosedur berjalan lancar Tanpa ada komplikasi mahu pun bleeding point pada mata aku.Sekarang masih dalam proses menjaga lagi sebab ia tetap surgery kan.

Anda bila lagi??
 photo b1_zpsd94073be.jpg 

Sekali lagi aku masak gulai nasi dagang hasil dari tangkapan ikan tongkol di pasar seberat 3.75 kilo seekor.Huhu kenduri kot.Ada orang cakap dekat housemate aku nak belajar buat kuah nasi dagang dengan aku.Datanglah.Sebaiknya hari Khamis dan bermalam kat rumah aku sebab...Aku suka masak banyak-banyak ni pukul 2 3 pagi.Haha.Apa punya tabiat pun entah.Huhu.

   photo d1_zps6e502aeb.jpg

Dan sebagai tahun terakhir (insyaAllah)  marilah kita mencuba pelbagai makanan Mesir ni.Nama dia kusyari kalau tak silap ejaan lah.Huhu.Murah je LE 3.00 sebekas ni.Kali pertama makan.Sebab aku kurang sikit makan benda pelik-pelik ni.

Dalam ni ada campuran nasi,kacang dal,kacang kuda,makaroni dan apa entah warna coklat tu.Huhu.Dia gaul sekali dan ada kuah macam sos spaghetti tapi cair.

Macam tulah ceritanya.

No comments:

Post a Comment