nuffnang ads

Tuesday 6 September 2011

raya dgn kawan2

Hoho.....Seronok sangat rasa bila kawan baik dah dapat anak..Hehe..Dah jadi makcik lah..Anak membe aku ni namanya Nursurfina..Dah empat bulan umur baby ni..Tapi raya baru ni Sufi batuk-batuk dan selsema.Kesian Sufi.Sudah lah tak sihat,ibunya pula mengusung Sufi pergi raya ye Sufi...


Hari raya ketiga datang lah pakcik rostam & kawan-kawannya setelah 4 tahun berjanji nak datang.Tu pun dah azan magrib baru sampai rumah aku.Berimamkan Anas lah magrib diaorang hari tu kat rumah aku.Thanks korang sebab akhirnya sampai gak ke rumah aku.


Sehari sebelum hari raya enam kak sue,kak nuyu & pokcik pizi datang.Pokcik pizi datang raya ni saja dah 2 kali.Ada juga orang datang raya dua kali..Hahaha....


Kak sue yang semakin berseri-seri.Bahagia dengan pokcik Mael agaknya tu.Hehe...Kak nuyu plak diet agaknya.Malu-malu je nak makan tu.Tak lama lagi dapatlah merasa nasi minyak free...Hehehe

Hari ni raya enam aku pergi raya di kubur moyang sebelah mak aku.Pertama kali datang kubur sini.Biasa raya di kubur arwah tokki aku.Kat sini tak semeriah dekat sebelah arwah tokki aku punya kampung.Mungkin disebabkan tahun ni raya enam jatuh pada hari orang dah bekerja.Setelah membersihkan kubur(melihat je pun..hehe),maka bergeraklah ke sebuah rumah dan ke rumah dan ke rumah lagi.Beraya dengan sanak saudara yang jauh-jauh.Kalau nenek aku tak bawa,sampai bila-bila pun nanti tak kenal saudara mara..Iye dok...

No comments:

Post a Comment